مرداب آبکنار
گیلکی-محلی
درباره وبلاگ


دوستان عزیز قدمتان روی چشم .زندگی شما مانند گلهای نیلوفر مرداب زیبا وبا طراوت باشد.با ارسال مطالب وعکس مرا درپربارنمودن وبلاک یاری نمایید.
آخرین مطالب
شنبه 19 مهر 1393برچسب:جراح,مغز,سمیعی, :: 21:32 :: نويسنده : محمد سوبری

آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان، جایزه سال ۲۰۱۴ این آکادمی با عنوان Golden Neuron Award را به چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان، پرفسور مجید سمیعی اعطا کرد.  آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان، پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان را به‌عنوان بر‌ترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه این آکادمی در سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد. اینجایزه طی یک مراسم رسمی امروز ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی، در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید طراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب به پروفسور مجید سمیعی اعطاء شد./TABNAK

آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان، جایزه سال ۲۰۱۴ این آکادمی با عنوان Golden Neuron Award را به چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان، پرفسور مجید سمیعی اعطا کرد. آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان، پروفسور مجید سمیعی، چهره ماندگار پزشکی ایران و جهان را به‌عنوان بر‌ترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه این آکادمی در سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد. اینجایزه طی یک مراسم رسمی امروز ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی، در شهر وین و با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و اساتید طراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب به پروفسور مجید سمیعی اعطاء شد

جمعه 29 فروردين 1393برچسب:هما,خواننده گیلانی, :: 18:43 :: نويسنده : محمد سوبری

هما صدای دلنشینی دارد زمانی که در ایران بود جناب نوید دهقان با او همکاری میکرد.ویکی پدیا  هما را اینچنین معرفی میکند

پرواز همای (۱۳۵۸، احمدسرگوراب، شفت [۱]) با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی از خوانندگان ایران است. وی همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه می‌دهند.[نیازمند منبع] وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. همای، زاده روستای «احمدسرگوراب» در گیلان بوده و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌است.



ادامه مطلب ...
جمعه 4 بهمن 1392برچسب:مشاهیر گیلان,ایرانشناس,اوستا, :: 11:16 :: نويسنده : محمد سوبری

ابراهیم پورداوود
ابراهیم پورداود (زادهٔ ۲۰ بهمن ۱۲۶۴، رشت - مرگ ۲۶ آبان ۱۳۴۷، تهران) ایران‌شناس معاصر، اوستاشناس، نخستین مترجم فارسی اوستا و استاد فرهنگ ایران باستان و زبان اوستایی در دانشگاه تهران.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:پروفسور رضا,مشاهیر,گیلان, :: 23:8 :: نويسنده : محمد سوبری

امروز یک چهره صد ساله از چهره های ماندگار گیلان رابیایید بهتر بشناسیم

پروفسور رضا دانش آموخته دوره اول دانشکده فنی بود که پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به یکی از چهره های برتر مهندسی برق جهان تبدیل شد. 

او فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» است که در سال1293 خورشیدی در رشت به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی اش را در همین شهر به پایان برد و بعد از گرفتن دیپلم در تهرانو در سال1317، لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:شاعر,گیلان,موسسیقی, :: 17:48 :: نويسنده : محمد سوبری

File:هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه)- Hooshang Ebtehaj.jpg

هوشنگ ابتهاج شاعر معاصر گیلانی را بهتر بشناسیم



ادامه مطلب ...
جمعه 11 اسفند 1391برچسب:خواننده گیلانی ,نوش افرین, :: 15:8 :: نويسنده : محمد سوبری

نام اصلی فاطمه عبدی گلنگشی
نام مستعار نوش آفرین
تولد
 
فروردین ۱۳۳۵
مارس ۱۹۵۶
روستای گلنگش, دهستان خورگام
بخش عمارلو شهرستان رودبار
گیلان
اصل/ملیت ایرانی
سبک‌ها پاپ
فعالیت(ها) خواننده و بازیگر
مدت فعالیت ۱۳۵۱ تا کنون
ناشر(ها) آونگ موزیک
ترانه رکوردز

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:تاکسی,قویدل,یاس, :: 23:23 :: نويسنده : محمد سوبری

خواننده جوان رپ بچه خوب رشت با ترانه زیبای تاکسی

بیایید اورا بهتر بشناسیم



ادامه مطلب ...
جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 21:9 :: نويسنده : محمد سوبری

عکسی قدیمی از استاد حسین قوامی تقدیمتان میگردد

نگاره: ‏قوامی. 2535‏



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:گل سنگ,هایده, :: 23:9 :: نويسنده : محمد سوبری

دیشب یک فیلم مستند درباره زندگی زنده یاد هایده نگاه می کردم جالب این بود که مادر هایده مرحوم یک گیلانی بود.من همیشه عاشق اهنگهای هایده بخصوص ترانه گل سنگ بودم متن ان را تقدیم شما میکنم

گل سنگم, گل سنگم
چی بگم از دل تنگم
مثه آفتاب اگه بر من نتابی
سردم و بی رنگم



ادامه مطلب ...

 

استادانوشیروان روحانی

 

اهنگساز معروف ایرانی افتخار گیلان که اهنگهای جاودانه ای که در خاطره ما ایرانیها خواهد ماند مانند سلطان قلبها.سنگ صبور.تولد تولد تولدت مبارک

 

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:ناصر مسعودی,دیلتنگی, :: 19:9 :: نويسنده : محمد سوبری

بیوگرافی استاد رضایی نیاومتن دیلتنگی ترانه زیبا از ناصر مسعودی وشعر زیبایی ازایشان{ رضایی نیا}

 

" رضایی نیا  " از سال 1373 به ترانه سرایی روی آورد و کوشید تا با بهره بردن از همه ی تجربه ها و آموخته هایش ، به سهم خود در زبان شعرو ترانه ی گیلکی نوآوری کرده و با ایجاد تحول دردرونمایه ومضمون ترانه ی گیلکی آثاری متفاوت بیافریند و در غنا بخشیدن به گنجینه ی شعرو ترانه ی گیلان سهمی مؤثر بر عهده گیرد .توجه به زندگی امروز و طرح نکات لطیف عرفانی و فلسفی در عین وفاداری به زبان زلال و صمیمانه از ویژگی های ترانه های وی به شمار می رود ، که این ویژگی ها را در ترانه هایی با مضامین تغزلی  ، طبیعت گرا یا اجتماعی نیز می توان سراغ گرفت.

  در طول این سال ها بیش از 100 قطعه ترانه ی فارسی و گیلکی از آثار وی با آهنگ و صدای هنرمندان مختلف اجرا و ضبط شده است که بخشی از این اشعار در مجموعه کاست های گلدون شکسته ( با صدای حسام لرنژاد ) ، دشت کربلا   ( با صدای صادق آهنگران ) ، بهشت گیلان ( باصدای ناصر مسعودی و شاهرخ شیردوست )، علی جان( با صدای تورج رضاپور ) ، کوچه ی باران ( با صدای علی حق ره ) ، همیشه بهار گیلان ( گلچین خوانندگان ) و ذوالجناح ( گلچین خوانندگان) آمده است .

 در ضمن ، برخی از ترانه های "رضایی نیا " در جشنواره های مختلف به عنوان بهترین ترانه برگزیده شده اند ، از جمله ترانه های " غُمچه " (به آهنگسازی استاد منوچهر ویسانلو  و خوانندگی تورج رضاپور ) ، ترانه ی " بازارمَج " ( با آهنگسازی و خوانندگی  بابک ربوخه  ، ترانه ی " نازنین وطن " (با آهنگسازی و خوانندگی شاهرخ شیردوست و تنظیم شهرام مظلومی ) ، ترانه ی " گول ناز"  ( با آهنگسازی اکبر کنعانی و خوانندگی تورج رضاپور ) و ترانه ی " اَچی مَاچی خواب " ( با آهنگسازی شهاب آزادی وطن و صدای رعنا حسین دخت )

از مشهورترین ترانه های گیلکیِ " رضایی نیا " می توان به این ترانه ها اشاره کرد :

1-      جوانمردی : با صدای فریدون  پوررضا و آهنگ رضا فدایی

2-      دیلتنگی : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ رضا فدایی

3-      میرزا کوچی خان : باآهنگ و صدای فریدون  پوررضا و تنظیم رضا فدایی

4-      همیشه گل : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ علی  اکبر پور

5-      ایران : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ سید محمد  میرزمانی

6-      ایران آلاله زاره : با صدای ناصر مسعودی و آهنگ رضا فدایی

7-      بازارمَج : با صدای شاهرخ  شیردوست و آهنگ رضا فدایی

8-      بهار آواز : با صدای زنده یاد علی رضا شوریده و آهنگ منوچهر ویسانل



ادامه مطلب ...
یک شنبه 3 دی 1391برچسب:فرامرز دعایی, :: 13:45 :: نويسنده : محمد سوبری

همه مابا ترانهای فرامرز دعایی زندگی کرده ایم .بیایید بیشتر با او اشنا شویم

متولد 1331هستم‌ از 5 سالگی‌ خواندن‌ و نواختن‌ و ضرب‌ زدن‌ را آغاز كردم‌بعد در مدرسه‌ با شعر و سرود آشنا شدم‌ كه‌ هم‌ شعر می‌گفتم‌ وهم‌ سرود می‌خواندم‌ و در سال‌ 1345 با آهنگ‌ <شكایت‌> واردبازار كار هنری‌ شدم‌.

وی‌ افزود: نورالدین‌ دعایی‌ پدر خدا بیامرزم‌ به‌ عنوان‌ یك‌پیشكسوت‌ همیشه‌ پشتیبان‌ و یاورم‌ بود كه‌ من‌ پشت‌ سر اورشد كردم‌. وی‌ آن‌ گاه‌ با مروری‌ به‌ خاطرات‌ گذشته‌ خود گفت‌:آخرین‌ كارم‌ قبل‌ از انقلاب‌، <فدایی‌> بود كه‌ شعر آن‌ از زنده‌ یادشیون‌ فومنی‌ بود آهنگ‌ از خودم‌ بود و تنظیم‌ آن‌ را آقای‌ویسانلو عهده‌دار بودند.


وی‌ افزود: در قدیم‌ آقایان‌ ویسانلو با ویولون‌، احمدسیگارچی‌ باعود، هوشنگ‌ افتخاری‌ با ضرب‌، داریوش‌ علیزاده‌با سنتور و جمشید مرادی‌ با ویولون‌ مرا همراهی‌ می‌كردند.


و بعد از انقلاب در سال 82  اولین آهنگی را که اجرا نموده ام به نام زاکی جان بود که شعروملودی از خودم بود و تنظیم استاد منوچهر ویسانلو و ناظر ضبط آقای شهاب آزادی وطن بود



ادامه مطلب ...
سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:مرتضائیان ابکنار, :: 2:12 :: نويسنده : محمد سوبری

حسین مرتضاییان آبکنار

حسین مرتضائیان آبکنار (۱۳۴۵ - )، داستان‌نویس ایرانی و از اساتید دانشگاه هنر تهران است.



ادامه مطلب ...
شنبه 25 آذر 1391برچسب:گل اقا, :: 14:0 :: نويسنده : محمد سوبری

 

از گردن شکسته فومنی تا گل آقای ایران

golagha1

 

عضو تالار مشاهیر گیلانیان : کیومرث صابری فومنی در سال ۱۳۲۱ در یکی از روستاهای در آن موقع تابعه صومعه‌سرا در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش کارمند جزء اداره دارایی و مادرش از سادات ترک‌نسب و از معدود زنان باسواد روستا بود که بعد از فوت پدر به مکتب‌داری پرداخت. کیومرث در کنار شاگردی دکان خیاطی، تحصیل را ادامه داد و در ۱۸ سالگی در روستای کسما معلم شد.



ادامه مطلب ...
شنبه 25 آذر 1391برچسب:پروفسور رضا, :: 13:46 :: نويسنده : محمد سوبری

 

پرفسور فضل الله رضا

reza-Sعضو تالار مشاهیر گیلانیان : پرفسور فضل الله رضا فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» در سال۱۲۹۳ خورشیدی در رشت به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در  شهر رشت به پایان برد و دیپلم را در تهران گرفت و در سال ۱۳۱۷ موفق به گذراندن دوره ی کارشناسی در رشته مهندسی برق دانشگاه تهران شد.ایشان از اولین فارغ التحصیلان این رشته هستند و در همان زمان نیز به تحقیق درباره ی علوم ریاضی مشغول بودند

 



ادامه مطلب ...

shivanfoumani-1استادشیون فومنی

عضو تالار مشاهیر گیلانیان : میر احمد سید فخری نژاد، مشهور به شیون فومنی، از شاعران محبوب و مشهور شمال ایران است.او در سال سوم دی ۱۳۲۵ هجری خورشیدی در شهرستان فومن دیده به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و سه ساله خود را در رشت سپری کرد و بعد از آن به کرمانشاه کوچ کرد و سه ساله دوم دبیرستان را تا اخذ دیپلم طبیعی -۱۳۴۵ در آنجا گذراند. شیون در سال ۱۳۴۶ وارد سپاهی دانش در طارم زنجان شد و یکسال بعد به استخدام اداره آموزش و پرورش استان مازندران درآمد و در سال ۱۳۴۸ وارد زندگی زناشویی شد در کوچی عهده دار مدیریت و تدریس در یکی از مدارس فولادمحله ساری گشت و تا سال ۱۳۵۱ به کار تدریس مشغول بود. پس از آن نیز دردیگر نقاط گیلان به این شغل ادامه داد.

او در سال ۱۳۷۲ مبتلا به بیماری نارسایی کلیه شد و یک سال بعد برای درمان این نارسایی به وسیله دیالیز(تراکافت) به تهران کوچ کرد و در همین سال با توجه به درد بیشمارموفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس در ادبیات، از دانشگاه تربیت معلم شد . شیون در سال ۱۳۷۶ ه.ش پس از سالها تدریس، بازنشسته شد.

او در شهریورماه ۱۳۷۷ پس از یک دوره بیماری مزمن کلیوی و انجام پیوند کلیه در یکی از بیمارستانهای تهران از دنیا رفت . آرامگاهش در بقعه سلیمان داراب رشت بنا به وصیتش در کنار مقبره میرزا کوچک جنگلی قرار دارد .

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:سیدحسین قوامی, :: 19:17 :: نويسنده : محمد سوبری

 استاد سید حسین قوامی خواننده معروف ابکناری .با ترانه های زیبا که پس از کسب اجازه اثارشان در وبلاک تقدیم میگردد.درسایت صدا وسیما خودشان را اینچنین معرفی میکنند                  



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:بیژن اسدی پور, :: 10:53 :: نويسنده : محمد سوبری

 

بیژن اسدی‌پور

 

شناخت بیژن اسدی‌پور

 بیوگرافی وآثارهنرمند وداستان نویس بزرگ آبکناری مقیم آمریکا

1325 خورشیدی = 1946 میلادی

تولد 20 مهرماه در روستای آبکنار (بندر انزلی، گیلان). فرزند اول نرجس نجارحرفه و قاسم اسدی‌پور. برادر و خواهرها: حسین، افسانه و لاله.

1333  = 1955

نقل مکان به تهران در هشت سالگی.

1341 = 1962

آغاز فعالیت هنری در سن شانزده سالگی؛ ارسال نوشته های فکاهی و طنز آمیز برای روزنامه ی توفیق.

1343 =

1964

 

 

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 468
بازدید کل : 53399
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم




Google Erth mordab abkenar

code navidi

ZIP Code List

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین